Salutari tuturor specialistilor si pasionatilor de UX Design!

Marti 28 Martie, impreuna cu prietenii de la RGDA am organizat panelul “Designing The UX - Gaming vs Rest Of The World” in cadrul caruia am adus profesionisti din industria de Gaming si specialisti din Entreprise si studiouri de UX.

Cei patru speakeri care ne-au acceptat provocarea de a face parte din aceste dezbateri, au fost:

  • Andrei Magnea - UI/UX Designer la Amber Studio;
  • Ionut Gabriel Solomon - Creative Manager / Game Designer la Amber Studio;
  • Francisc-Traian Apostu - Game Designer and Co-Founder la No Moon Studio;
  • Alecsandru Grigoriu - Lead UX Designer la Grapefruit;

Alexandru Pavelescu si Calin Fara l-au inlocuit pe Andrei Ganci ca moderatori, dupa ce Andrei a descoperit sensul legii atractiei universale in timpul ultimei sale ture pe skiuri.

In cadrul panelului am pornit de la scopul celor doua domenii. Adesea rolul unui game designer este sa creeze experiente distractive si semnificative pentru utilizator. Pe cand un UX designer tinde sa se focuseze pe usabilitate si strategie de produs.

Printre lucrurile mentionate,s-au analizat si diferentele si asemanarile intre etapele dezvoltarii unui produs vs. cele ale unui joc(mobile and PC).

Dezvoltare produs

  • Identificarea scopurilor si obiectivelor

  • Planificarea unei strategii de dezvoltare
  • Conceptul de design
  • Proiectare si implementare
  • Testare
  • Mentenanta
Dezvoltare joc

  • Identificarea tipului de joc (2D sau 3D) si genul (FPS, RPG, RTS, actiune, aventura, etc)
  • Crearea povestii si storyboard-ului
  • Schitarea obiectelor si personajelor
  • Proiectare si implementare
  • Testare
  • Mentenanta

Validarea ideii de joc si cea a ideii de produs sunt asemanatoare, in ambele cazuri se ia in considerare testarea ideii pe un grup restrans de personas definite pentru fiecare produs in parte. Feedbackul primit este apoi luat in considerare pentru a crea un MVP (minimum viable product).